Se tudi ti kdaj zalotiš, da od svojega otroka pričakuješ, da počne stvari točno tako, kot si si jih ti zarisal v svoji glavi? Sama priznam, da sem bila pri prvem otroku obsedena z nadzorom. Pri igri sem jo popravljala, ji vsiljevala svojo voljo in jo vmes prekinjala s čisto neprimernimi komentarji kot so :

Waaaw, kako si to lepo naredila.

Kaj pa zdaj počneš?

Ne no, tale puzzla ne spada sem.

Nisem imela veliko znanja in danes vem, da s tem otroku jemljem koncentracijo ter možnost, do svobodne igre. Ravno ta teden sem veliko razmišljala o tem, kako se je moj pogled na materinstvo spremenil in kaj vse zdaj počnem drugače. Kako ponosna sem, ker svojim otrokom puščam odprte roke pri izbiri igre in se ne vtikam v to kar počnejo. Na tretjem srečanju me pričaka izziv, ki si ga moram tokrat postaviti : KDAJ POSEGAM IN ZAKAJ?

Kot, da bi mi Petra brala misli in bi točno vedela, da sem zadnje čase fokusirana ravno na to. No pa začnimo, vas že zanima kako je izgledalo tretje srečanje kajne?

Kot ponavadi se je v predprostoru Sija sama sezula in si z malenkost moje pomoči obula copatke, pospravila plašček in malce zadržano vstopila v igralnico. Pogled na levo in desno, ker saj veš, teren je vedno potrebno dvakrat preveriti. Še preden je izbrala prvi material, s katerim bo delala, je odkorakala do posode s preprogami, vzela eno in jo razvila na mesto, kjer ponavadi dela. Zelo rada izbira materiale iz področja jezika, kar pomeni, da je trenutno v občutljivem obdobju za jezik. Čeprav še vedno ne govori, vsak dan odkrije in poskuša izreči nekaj novega. Spoznavanje novih besed je zato ključnega pomena v tem obdobju. In kako vem, da je Sija ravno v tem obdobju? Čisto preprosto, tako da sem si samo dovolila, da jo opazujem. Zelo pomembna lekcija, ki sem se je namreč naučila na uricah je : OPAZOVANJE JE KLJUČ DO POZNAVANJA SVOJEGA OTROKA. 

Pri vsaki dejavnosti, ki jo izbere zato malo več govorim, saj ji moram vse predmete poimenovati – večkrat seveda. Prav tako tudi doma veliko več beremo, se pogovarjamo, pojemo .

Med materiali, ki jih je tokrat preizkusila je bil tudi plastelin, barvice, risanje s kredo, nizanje kovančkov v hranilnik, natikanka.

Čas trajanja določene dejavnosti je odvisno od njene volje in od tega, kako jo pritegne. Včasih se pri eni stvari zadrži veliko časa, včasih jo samo prinese na preprogo in jo takoj tudi odnese. Pri tem ji puščam svobodno voljo, prav tako je ne popravljam ali vodim, ampak počakam, da sama prosi za pomoč.

Kdaj torej posegam?

Posegam takrat, ko začne z materialom početi stvari za katere ni namenjen. Naprimer, ko začne kovance metati okrog, če začne početi stvari, ki bi lahko bile nevarne zanjo ali za druge. Torej samo takrat, ko je zares nujno.

Sija ima vsake toliko potrebo, da stvari začne metati, zato je poseganje tukaj ključnega pomena. Saj veste kako gre : TEGA TI ŽAL NE MOREM DOVOLITI.

Pri skupni aktivnosti Sija vedno rada sodeluje in z zanimanjem posluša pesmico, ki nam jo Petra pripravi za vsako srečanje. Malo zaplešemo, malo zapojemo in v tišini prisluhnemo zvoku glasbene skrinjice. Prav tako ji je všeč zadnji del uric – MALICA. Ker tam kjer se je, tam je zagotovo Sija.

Z lepimi vtisi in novimi znanji tudi tokrat nasmejane in prijetno utrujene, zapuščava  igralnico ter se veseliva novega tedna.

Se beremo,

Maja

 

 

Urice montessori se izvajajo v Zasebnem zavodu BODIDOBRO na Ptuju, pod vodstvom Petre Kolarič, socialne pedagoginje, z opravljeno diplomo za pedagoga montessori od rojstva do treh let.